پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251070
گلايه اژه اي از وضعيت نامناسب انبارهاي گمرکات و سازمان اموال تمليکي/آمادگي قوه قضاييه براي استقرار قاضي سيار يا ثابت در همه گمرکات
تاریخ انتشار : 1400/08/10
نمایش : 942
رييس عدليه در جلسه شوراي عالي قوه قضائيه تاکيد کرد: دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در روز ۱۳ آبان ۵۸، با يک اقدام انقلابي شاخ امريکاي غول نما را شکستند و ابهت دروغينش را با عنايت خدا فرو ريختند و دنيا ديد که درون اين طبل توخالي چيزي نيست.
به گزاش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مرکز رسانه قوه قضاييه، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي در جلسه صبح امروز (دوشنبه دهم آبان ماه) شوراي عالي قوه قضاييه با اشاره به سالروز شهادت بسيجي شهيد حسين فهميده، اظهار داشت: شهيد فهميده با اقدامي ايثارگرانه، مخلصانه و به موقع دل‌هاي بسياري از جوانان را به حقيقت و فرهنگ ايثار و شهادت متوجه کرد و نه تنها خودش در تاريخ ماندگار گرديد بلکه راه او در دفاع از اسلام و وطن و ارزش‌ها براي همه به ويژه جوانان الگو شد.
 
رئيس قوه قضاييه همچنين با اشاره به سالروز «شهادت آيت الله قاضي طباطبايي»، از وي به عنوان انساني وارسته و خيرخواه که عمر خود را وقف تبليغ دين و تعليم و تربيت کرد و در اين راه به فيض شهادت نائل آمد ياد کرد و گفت: زندگي شهيد قاضي طباطبايي و قاتلان و حاميان قاتلان او عبرت آموز است که ببينند اين شهيد عزيز در چه جايگاهي قرار گرفته و آن‌ها به چه وضعيتي دچار شده است.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي افزود: منافقين با شعار‌هاي ارزشي وارد ميدان شدند، اما انحراف و جدايي آن‌ها از راه حق از جايي شروع شد که در فهم دين از عالمان دين شناس استفاده نکرده و به فهم ناقص خود اکتفا، و قرآن و مکتب ناب اهل بيت را رها کردند.
 
وي ادامه داد: زاويه منافقين از حق در جايي بيشتر شد که اگر چه شعار‌هاي به ظاهر خوبي سرمي دادند، اما آرام آرام به مرحله‌اي از انحراف رسيدند که عالمان دين و افرادي همچون آيت الله بهشتي، آيت الله قدوسي و ... را به عنوان سد راه اسلام به شهادت رساندند و خون ۱۷ هزار انسان بي گناه را بر زمين ريختند.
 
حجت الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي تصريح کرد: کار مدعيان حمايت از خلق و مردم به جايي رسيد که با انحراف از مسير حق به فقها، مراجع، حضرت امام و دين پشت کردند و در يک مقطع عليه مردم خودشان با صدام جنايتکار هم همدست شدند و امروز هم با آمريکا و رژيم صهيونيستي براي ضربه زدن به کشور خودشان همراهي مي‌کنند.
 
رئيس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به سالروز تسخير لانه جاسوسي به دست دانشجويان مسلمان خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ که به عنوان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني نام گذاري شده اظهار داشت: در روز ۱۳ آبان تعدادي از دانشجويان آگاه با الهام گرفتن از ذات انقلاب اسلامي و نوري که حضرت امام از اسلام و قرآن و حضرت صاحب الامر (عج) گرفته بودند، به طور خودجوش انقلاب دوم را رقم زدند.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي افزود: شيطان بزرگ براي خودش وجاهت و ابهتي دروغين در دنيا درست کرده بود که خيلي‌ها جرأت نمي‌کردند به او نزديک شوند و با آن مقابله کنند و اينگونه به خود تلقين کرده بودند که بايد دنيا همانطور باشد که ابرقدرت‌ها مي‌خواهند.
 
وي ادامه داد: دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در چنين شرايطي با يک اقدام انقلابي شاخ اين غول نما را شکستند و ابهت دروغينش را با عنايت خدا فرو ريختند و دنيا ديد که درون اين طبل توخالي چيزي نيست.
 
رئيس قوه قضاييه گفت: در حادثه طبس نيز جنود پنهان خدا به ميدان آمدند و بار ديگر پوزه شيطان بزرگ را به خاک ذلت ماليدند و نشان دادند با تکيه بر ايمان و توکل و اعتماد به خدا مي‌توان در برابر قدرت‌هاي استکباري ايستاد و البته ما نيز بايد مراقبت باشيم که خداي ناکرده روحيه استکباري پيدا نکنيم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي با اشاره به تقارن روز دانش آموز با سالروز تبعيد حضرت امام گفت: دشمن تلاش مي‌کرد تا نور الهي را که در امام خميني (ره) تجلي يافته بود خاموش کند و امام را بازداشت، تبعيد و محدود کردند، اما اين نور نه تنها خاموش نشد بلکه در تقارني معنادار و در همان روز ابهت دروغين استکبار فروريخت.
 
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به نامگذاري ۱۴ آبان به عنوان «روز فرهنگ عمومي» اظهار داشت: اصل انقلاب اسلامي يک انقلاب فرهنگي بود و زيرساخت قدرت، اقتدار و استقلال هم مسائل فرهنگي است.
 
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي افزود: بسياري از بزرگان مسئله فرهنگ را از جمله مولفه‌ها و الزامات قدرتِ نظام و ملت مي‌دانند، ولي مي‌توان گفت فرهنگ زيرساخت همه مولفه‌ها از جمله اقتصاد، امنيت و علم و تکنولوژي است.
 
وي تصريح کرد: اگر فرهنگ صحيح عمومي اسلامي داشته باشيم بسياري از مسائل اقتصادي ما هم خود به خود بهتر مي‌شود و بسياري از مشکلات و مفاسد با ارتقاء فرهنگ عمومي حل و ريشه کن خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي با بيان اين که اگر فرهنگ اسلامي و ديني ما ارتقاء يابد علم و معرفت ما هم افزون مي‌شود و امنيت بهبود مي‌يابد، خاطرنشان کرد: تعالي فرهنگ عمومي تنها با الزامات قانوني و مقررات حکومتي به وجود نمي‌آيد و نيازمند فرهنگ سازي و همياري رسانه‌ها و صاحبان قلم و خطابه است.
 
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سفر کاري ۱۸ ساعته خود و همکارانش به استان خوزستان در هفته گذشته و بررسي ميداني مشکلات اين استان اظهار داشت: استان خوزستان داراي مواهب غني الهي است، اما به خاطر برخي ضعف‌ها مردم گرفتار مشکلاتي شدند که حقيقتاً مستحق آن نيستند و دشمن هم به دنبال سوءاستفاده از اين ضعف هاست.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محسني اژه‌اي تأکيد کرد: مسائل استان خوزستان بايد به طور ويژه ديده شود و با اقدامات متعارف و مرسوم نمي‌توان مشکلات آب، مسائل زيست محيطي و فرهنگي و اقتصادي مردم اين منطقه را حل کرد و تلاش ما اين است با يک نسخه خاص به طور فوق العاده به اين مسائل توجه کنيم.
 
تاکيد رئيس دستگاه قضا بر ضرورت هوشياري و مراقبت در حوزه سايبري با توجه به نقشه‌هاي دشمن
 
در بخش دوم نشست شوراي عالي قوه قضاييه حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي رئيس قوه قضاييه با اشاره به مشکل ايجاد شده در جايگاه‌هاي سوخت از صبوري مردم تقدير کرد و با هشدار نسبت به نقشه‌هاي دشمن در حوزه سايبري که ريشه در شکست و عدم موفقيت در توطئه‌ها و اهداف قبلي آن‌ها دارد، به مسئولان ذيربط تاکيد کرد که در اين زمينه هوشياري و مراقبت لازم را مبذول دارند.
 
 
صلح و سازش بين ۲ طايفه در استان خوزستان پس از چند سال نزاع، دستاوردي کم‌نظير است 
 
وي در واکنش به گزارش محمدباقر الفت در خصوص صلح و سازش بين ۲ طايفه در استان خوزستان پس از چند سال نزاع خونين (با ۲۰ کشته و چندين نفر زخمي و ...) که در جريان سفر استاني اخير صورت گرفت، از اين اقدام به عنوان دستاوردي کم نظير ياد کرد که با عنايت خداوند متعال و تلاش‌هاي مسئولان استاني، علما، ريش سفيدان و متنفذين محلي و مردم استان خوزستان رخ داده است.
 
رئيس عدليه بر نقش موثر پايداري اين قبيل مصالحه‌ها در حصول صلح و سازش در پرونده‌هاي مشابه تاکيد کرد و گفت: تعداد زيادي از اين پرونده‌ها در عدليه موجود است که پايداري در اين مدل باعث ميشود مشکل ان‌ها هم به صلح و سازش بيانجامد.
 
 
دستور رئيس عدليه به دادستاني کل و سازمان بازرسي براي بررسي مستمر انبار‌هاي نگهداري کالا 
 
در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمين منتظري با اشاره به بازديد از انبار بندر امام خميني (ره) تصريح کرد: در هر سه انبار از سال‌هاي گذشته کالا‌هايي وجود داشت. در يکي از انبار‌ها ۴۲۰۰ تن برنج باقي مانده که مرجوعي است و بايد به کشور مورد نظر برگردانده شود.
 
وي افزود: در يک انبار هم ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد وجود داشت که ۱۲۰ هزار تن را خارج کردند و تاکيد شد که مابقي آن نيز ظرف يک ماه از انبار تخليه شود؛ چراکه آثار زيانباري براي محيط زيست دارد.
 
دادستان کل کشور افزود: در يک انبار هم ۳۷۰۰ تن کالاي مسموم از سال ۹۷ وجود دارد که مربوط به پشتيباني امور دام است که تاکيد شد زودتر ترخيص شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي در واکنش به گزارش دادستان کل کشور در خصوص انبار‌هاي نگهداري کالا که در جريان سفر استاني خوزستان مورد بازديد قرار گرفته بود با نامطلوب ارزيابي کردن وضع موجود به دادستان کل کشور و رئيس سازمان بازرسي دستور داد که به صورت مستمر اين موضوع را بررسي و تدبيري براي رفع مشکل نگهداري کالا در انبار‌ها اتخاذ نمايند.
 
وي با گلايه از وضعيت نگهداري کالا‌ها در انبار‌هاي سازمان امور تمليکي و گمرکات کشور که بعضا منجر به فاسد شدن برخي از آن‌ها مي‌شود و با بيان اينکه به رئيس جمهور و رئيس مجلس اظهار کرده‌ام که اين موضوع با عقل و منطق و شرع پذيرفته نيست، گفت: کالا‌هاي زيادي مي‌آيد و در انبار گمرک مي‌ماند و انبار را اِشغال مي‌کند و وقتي انبار ِاشغال شد محلي براي کالاي ديگر که بايد تخليه شود موجود نيست و بايد در نوبت بماند که اين موضوع هزينه بر مي‌شود.
 
رئيس قوه قضاييه ادامه داد: کالا مي‌ماند و به هر دليلي ترخيص نمي‌شود درحاليکه بايد در مورد کالايي که مي‌آيد پيش بيني صورت گيرد که آيا مي‌تواند تخليه و ترخيص شود و اگر نمي‌تواند چند وقت مي‌تواند نگهداري شود.
 
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي با بيان اينکه اين کالا مورد نياز کشور است، تخليه هم مي‌شود، اما ترخيص نمي‌شود تا زمانيکه فاسد شود، از روند موجود انتقاد کرد و گفت: چه منطقي است که کالا را نياز داشته باشيم، پول هم داده باشيم، ولي آن کالا بيايد تا در انبار بماند.
 
وي با اشاره به گزارش دادستان کل کشور در مورد ۱۴۰ هزار تن ذرت فاسد در يکي از انبار‌هاي بندر امام خميني (ره) گفت: اين ذرت‌ها به کشور آمده، مانده و فاسد شده است و اکنون بايد کلي پول هزينه شود تا براي اين جنس فاسد فکري صورت گيرد. حال سئوال اينجاست که اين کالاي فاسد کجا بايد امحا شود؟
 
 
ماموريت رئيس دستگاه قضا به دادستاني کل و سازمان بازرسي براي رفع مشکلات انبار‌هاي سازمان اموال تمليکي 
 
رئيس قوه قضاييه با طرح اين سئوال که دو نماينده قوه قضاييه در سازمان اموال تمليکي چه کاري انجام مي‌دهند، گفت: اموال زيادي در انبار‌هاي سازمان اموال تمليکي وجود دارد که فاسد شده و تاريخ گذشته است و يا تعداد آن از مقدار ذکر شده روي کارتن کمتر است که مشخص نيست تعدي به اين کالا، در کجا صورت گرفته است؟
 
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي با تاکيد براينکه هيچکس اين وضعيت ورود، نگهداري و ترخيص کالا را قبول نمي‌کند به رئيس سازمان بازرسي و دادستان کل کشور ماموريت داد تا هر اقدامي که مي‌شود براي رفع مشکلات موجود صورت دهند.
 
وي با اشاره بر اينکه ممکن است در اين زمينه قانونگذاري نياز باشد در عين حال تاکيد کرد که با همين قوانين فعلي هم مي‌شود بهتر از روند موجود عمل کرد.
 
 
آمادگي دستگاه قضا براي استقرار قاضي سيار يا ثابت در همه گمرکات
 
رئيس دستگاه قضايي آمادگي خود را براي استقرار قاضي سيار يا ثابت در همه گمرکات کشور اعلام کرد و گفت: تا جايي که جز اختيارات بنده است هر نوع همکاري را انجام مي‌دهم؛ چراکه وضعيت بسيار نامناسب است.
 
وي ادامه داد: اين موضوع از طريق وزارت اقتصاد بايد دنبال شود، به صرف اينکه يک نامه نوشته شود که فلان آسيب موجود است نبايد موضوع رها نشود. در مورد هر فردي که کوتاهي کرده است چه در دولت سابق چه در اين دولت و چه در دستگاه‌هاي ديگر و در قوه قضائيه بايد از نظر قضايي پيگيري صورت گيرد.
 
 
ظرف ۱۵ روز آينده به همه درخواست‌هاي واصله در جريان سفر به خوزستان پاسخ داده مي‌شود
 
در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمين مظفري رئيس ديوان عدالت اداري نيز به ارائه گزارشي از سفر به خوزستان پرداخت و با اشاره به ملاقات خود با ۳۰۰ نفر از مردم خوزستان و دريافت ۷۰۰ نامه مکتوب در جريان سفر تاکيد کرد که ظرف ۱۵ روز آينده به همه درخواست‌ها پاسخ داده مي‌شود.
 
وي همچنين با اشاره به جلسات با تامين اجتماعي، شهرداري، دانشگاه علوم پزشکي و سازمان آب و برق و احصاي پرتکرارترين پرونده‌هايي که مردم با آن درگير هستند، از تعيين مهلت دو هفته‌اي براي اجراي احکام صادره در اين زمينه‌ها خبر داد.
 
در ادامه رحيمي وزير دادگستري با اشاره به رايزني با معاونت حقوقي قوه قضاييه به منظور ارائه طرح‌ها و لوايح قضايي، به پيش نويس تفاهم نامه‌اي اشاره کرد که به منظور همکاري با مجلس از سوي معاونت اول قوه قضاييه، معاونت حقوقي و حوزه رياست دستگاه قضا تهيه شده است.
 
دستگيري باند جعل ثنا در قم و مازندران
 
حجت الاسلام والمسلمين عبدالهي رئيس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه به گزارشي از سفر خوزستان پرداخت و از آزادي ۳۵۸ زنداني، تهيه جهيزيه براي خانواده ۱۴ زنداني، اهداي ۷۰۰ بسته معيشتي به خانواده‌هاي زندانيان، ديدار با صنعتگران و حل مسئله پرداخت حقوق هفت تپه، ملاقات با ۵۳۰ مراجعه کننده و صدور دستورات لازم در خصوص چهار پرونده مطرح استان خبر داد.
 
وي همچنين از دستگيري باند جعل ثنا در قم و مازندران خبر داد.
 
 
بازداشت دو مدير سابق بانکي
 
علي القاصي مهر دادستان تهران طي گزارشي در ارتباط با پرونده يکي از بانک‌ها گفت: اين بانک از طريق ادغام با موسسه مالي و اعتباري و چند شرکت تعاوني اعتبار ديگر تشکيل شده است که در اموال انتقالي از جانب شرکت‌هاي تعاوني اعتبار به بانک از طريق ارزيابي غيرواقعي املاک، تضييع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.
 
وي افزود: دو نفر از مديران سابق اين بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزيابي فقط ۶ فقره پلاک ثبتي، رقمي بالغ بر ۳۴ هزار ميليارد ريال ارزيابي غيرواقعي صورت گرفته است.
 
القاصي مهر به خريد و فروش ارز سهيمه‌اي اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکيل پرونده‌اي در اين زمينه گفت: بانک مرکزي بابت هر کارت ملي حدود ۲ هزار دلار ارز واگذار مي‌کند که اين اقدام باعث ايجاد بازار سياه شده است به نحوي که عده‌اي از طريق اجاره کارت ملي، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دريافت کرده و در قبال آن، رقم ناچيزي بابت اجاره کارت ملي به آن‌ها پرداخت مي‌نمايند.
 
وي ادامه داد: در اين پرونده ۵ متهم که از طريق کارت ملي حدود ۳ هزار نفر، چند ميليون دلار ارز از بانک مرکزي دريافت کرده اند دستگير شده اند.
 
القاصي مهر در ادامه خاطرنشان کرد: در پرونده يکي از شرکت‌هاي مطرح پتروشيمي واگذاري سهام دولتي به طور غيرواقعي مطرح رسيدگي است که با پيگيري‌هاي انجام شده توسط دادسراي تهران بيش از ۱۵۰۰ ميليارد ريال به بيت المال بازگشته است.
حجت الاسلام والمسلمين رحيمي معاون قضايي قوه قضاييه نيز با تشريح جزييات عفو اخير سه هزار و چهارصد و پنجاه و هشت تن از محکومان گفت: ۱۰۰ نفر محکومان به اعدام بودند که يک درجه تخفيف در مورد آن‌ها اعمال شد و در اين ميان دو نفر از اتباع خارجي بودند.
 
وي همچنين از عفو ۷۶ محکوم امنيتي خبر داد.
 
 
بررسي کمي و کيفي وضعيت استان‌ها با توجه به جرائم اولويت‌دار
 
اصغر جهانگير معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه از احصاي طرح و برنامه‌هايي که به دلايل مختلف در حوزه پيشگيري متوقف شده است خبر داد.
 
وي گفت: کارنامه پيشگيري براي هر استان طراحي شده است تا از نظر کمي و کيفي وضعيت استان‌ها با توجه به جرائم اولويت دار بررسي شود.
 
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه همچنين از دستور کار قرار دادن پيشگيري اورژانسي خبر داد تا نتايج آن براي مردم ملموس باشد.
 
در پايان اين نشست رئيس قوه قضاييه ضمن تشکر از اقدامات حجت الاسلام درويشيان در سازمان بازرسي کل کشور در زمينه تهيه گزارش‌هاي متعدد و شناسايي بستر‌هاي فساد با آرزوي موفقيت وي در مسوليت‌هاي اتي، براي دکتر خداييان رئيس جديد سازمان بازرسي از درگاه خداوند متعال توفيق در انجام مسئوليت را مسئلت نمود.
 
وي همچنين با اشاره به درخواست رئيس سابق سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح براي بازنشستگي از اقدامات وي نيز تشکر کرد.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html